Verbod Nachtvluchten

Reactie

Naam Anoniem
Plaats Nieuwegein
Datum 25 februari 2021

Vraag1

Wat vindt u van de doelstelling van de initiatiefwet?
Wat vindt u van de invulling van die doelstelling?
Zijn doel en middel met elkaar in overeenstemming?
Zijn er redelijkerwijs alternatieven denkbaar met hetzelfde resultaat maar een minder grote economische impact?
Zijn de uitzonderingen proportioneel?
Is de invoertermijn werkbaar en redelijk?
De stichting ABReL is een samenwerkingsverband van bewonersvertegenwoordigers uit de CRO's bij de regionale luchthavens van nationaal belang. In het kader van de Luchtvaartnota 2020-2050 hebben zij zich hard gemaakt voor het beëindigen van vluchten in de periode 23.00 - 07.00 uur en het beperken van vluchten in de vroege ochtend (07.00-08.00 uur) en de late avond ( 22.00-23.00 uur). Daarbij is ook nadrukkelijk aandacht gevraagd voor de bijbehorende extensieregeling. De regeling, zoals die op dit moment bij de diverse luchthavens van kracht is maakt , dat er feitelijk geen sprake is van een sluitingstijd. Bij RTHA bijvoorbeeld worden de sluitingstijden vrijwel permanent overschreden. Bij een recente analyse bleek, dat de sluitingstijd van 23.00 uur gedurende ong .250 dagen per jaar te worden overschreden. Om die reden is de extensieregeling in het LHB voor LA al anders omschreven