Tijdelijke regeling onderhoud banenstelsel Schiphol 2025
Reactie
Naam | Anoniem |
---|---|
Plaats | Amsterdam |
Datum | 9 januari 2025 |
Vraag1
U kunt tot en met 26 januari 2025 via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Door deel te nemen aan de internetconsultatie kunt u uw zorgen, ideeën of suggesties delen.We vragen in het bijzonder uw reactie op een aantal onderdelen van deze (concept)regeling:
- Gewijzigde voorkeur in baancombinaties (baanpreferentietabellen);
- Vervangende grenswaardes;
- Vrijstelling voor het gebruik van alternatieve banen in de nacht;
- Maatregelen die de hinder voor omwonenden beperken (zie bijlage ‘3. Informatiedocument werkzaamheden Schiphol 2025 v2.0’ onder 'Relevante documenten').
Extra inzet van de Oostbaan is onaanvaardbaar.
We worden weer geschiphold: er was ons beloofd dat zo'n consultatie op zo'n laat moment niet meer zou gebeuren. En zie: alweer worden hogere grenswaarden gevraagd, terwijl het onderhoud en alle vluchten al gepland zijn. Rara wat gaat de minister doen?
Na lange aarzeling toch maar een reactie, maar de ervaring leert dat de ontvanger dovemansoren heeft. Het verbaast me dan ook niet dat er maar zo weinig reacties zijn.
NB Wist u dat een deel (vermoedelijk het grootste) de klm-klantenservice zich ver buiten Nederland bevindt? Ik sprak laatst een medewerker die vertelde dat ze vanuit de Filippijnen werkte. Lekker goedkoop, tellen die ook mee voor de werkgelegenheid die klm zegt te bieden?