Tijdelijke regeling onderhoud banenstelsel Schiphol 2025
Reactie
Naam | Anoniem |
---|---|
Plaats | UITHOORN aan de amstel |
Datum | 25 januari 2025 |
Vraag1
U kunt tot en met 26 januari 2025 via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Door deel te nemen aan de internetconsultatie kunt u uw zorgen, ideeën of suggesties delen.We vragen in het bijzonder uw reactie op een aantal onderdelen van deze (concept)regeling:
- Gewijzigde voorkeur in baancombinaties (baanpreferentietabellen);
- Vervangende grenswaardes;
- Vrijstelling voor het gebruik van alternatieve banen in de nacht;
- Maatregelen die de hinder voor omwonenden beperken (zie bijlage ‘3. Informatiedocument werkzaamheden Schiphol 2025 v2.0’ onder 'Relevante documenten').
Ik wijs de tijdelijke regeling zoals voorgesteld af omdat het onnodig en onredelijk bezwarend is voor de omgeving.
De voorgestelde hinderbeperkende maatregelen verplaatsen en vermeerderen de hinder juist over mijn woonplaats maar verminderen deze niet.
De enige passende hinderbeperkende maatregel is het terugbrengen van het aantal vliegbewegingen tot het niveau waarop Schiphol het baanonderhoud gewoon binnen de reguliere bedrijfsvoering kan afhandelen. Schiphol is reeds vaak bezig afspraken en baangebruik continue en met fljnke procentuele overschrijvendingen boven uithoorn. En dan hoeft u niet naar het meetpunt alleen te kijken.
Daarom adviseren ik de minister om Schiphol de gevraagde ontheffingen en verhogingen van de grenswaarden voor 2025 niet te verlenen. Dat is in lijn met het door het vorige kabinet uitgezette beleid dat ontheffingen niet meer automatisch verleend worden als er geen passende hinderbeperkende maatregelen zijn getroffen. Waarover ook schiphol duidelijk is geïnformeerd .
Dit onderhoud is jaren van te voren bekend en behoort in normale bedrijfsvoering net zoals elk ander bedrijf binnen de vergunning gepland te worden net als elke groot bedrijf