Regeling tot wijziging van enkele regelingen in verband met de introductie van de paramotortrike

Reactie

Naam Tisme.nl (Martin Peters)
Plaats Didam
Datum 19 juli 2023

Vraag1

Heeft u opmerkingen of suggesties voor de regeling en/of de toelichting?
Uiteraard, als eerste veel lof en dank voor die genen die hier aan gewerkt hebben om dit eindelijk is voor elkaar te krijgen. En zeker voor hun doorzettingsvermogen omdat ze steeds maar weer, mijn mening, werden tegengewerkt door diverse instantie. (Ik denk, het was niet interessant genoeg en een bedreiging voor "hun" luchtruim, de heren op niveau waar ze niet hadden moeten zitten waardoor veel tegenwerking en opgezette vertragingen.

Ik vlieg al, van 1990 met een paramotor rug gedragen en Duitse inschrijving. Volgens meerder beheerders van clubs / verenigingen, waarvan ik de meeste heb ik zien starten zou ik de eerste in Nederland zijn. De Duitse inschrijving voor ook alles onder de 120KG zal ik ook behouden.
Ik vlieg ook in Duitsland en kan starten en landen op meerdere kleine vliegvelden voor sport en zweefvliegtuig velden.
Voor de Deutsche Ultralight Verband (DULV) blijft mijn brevet, ook gewoon behouden en internationaal geldig.
Ik zal me als het er werkelijk van de grond komt ook inlaten schrijven in Nederland.
Het zal dan in de aankomende tijd wel duidelijk worden wat en hoe dat allemaal gaat gebeuren en misschien nog wel voor mijn pensioen ??.

Ook voor mij zou het geen probleem zijn als de Duitse inschrijving gewoon gehandhaafd blijft.
In principe is het uitgangspunt ook de Duitse inschrijving en oplossing die men nu eindelijk is een keer over gaat nemen in Nederland. Mijn Paramotor is een MotoParafly Trike Condor 120KG en 4 takt met bijbehorende Swing Powerplay "Tusker" chute voldoen aan alle benodigdheden die hier nodig zijn.

Het zou voor het opstarten van de nieuwe regeling alleen maar minderwerk zijn, Men zal genoeg te doen hebben, denk ik, om het eerst maar eens goed van de grond te krijgen. Daarna kan men altijd nog rusting de Duitse Registaties overnemen.
Dan heb je veel sneller iedereen geoorloofd in de lucht hangen!

Inschrijving in Nederland heb ik langgeleden ook al wel gedaan en alles opgestuurd maar werd op hold gezet, omdat er een nieuwe inschrijving aan kwam. Met behoud van mijn al verkregen nummer PH-7W5 ( Dit jaarlijks na gevraagd !)
Dit nummer heb ik dus al van af het begin in mijn chute staan !.
Nou kijk die tijd maar is even na, hoelang dat geduurd heeft. ?