Passend onderwijs

Reactie

Naam KinderCoachingPijnacker (P.A.O.T. Kortekaas-Vreeburg)
Plaats Pijancker
Datum 28 februari 2011

Vraag1

Wat is uw reactie op het wetsvoorstel? M.a.w.: Welke inhoudelijke suggestie(s) hebt u om het voorstel te verbeteren?

Geef hierbij a.u.b. aan in welke hoedanigheid u uw reactie geeft (leraar, ouder, schoolleider, leerling, ambulant begeleider etc.)
Als (RT-huiswerk)begeleider in het voortgezet onderwijs bij jongeren met autisme, heb ik kunnen constateren dat je van alles kunt afspreken in zorgplannen, maar dat onmogelijk is voor een mentor om alle leerkrachten op een lijn te krijgen. De tijd ontbreekt, de ervaringskennis ontbreekt.
Verder zijn de gebouwen en de grootte van de groepen vaak ongeschikt om kinderen met autisme op te vangen.
Wil je dit wel realiseren dan zul je "een school", binnnen een school moeten creëren. Dit is een oplossing, maar alleen als scholen er zelf voor kiezen daarvoor te gaan.
Er zal altijd een groep kinderen blijven die -voorlopig- beter af is in het speciale onderwijs.
LAAT HET PROCES ZIJN EIGEN GANG GAAN VANUIT AANBEVELINGEN VANUIT HET MINISTERIE MAAR NIET VANUIT
STARRE RICHTLIJNEN, DAT LEVERT GEEN WINST OP OOK NIET FINANCIEEL EN JE GOOIT HET KIND MET HET BADWATER WEG