Passend onderwijs
Reactie
Naam | Mozaiek so, cluster 4 (het onderwijs naar de knoppen! A Dijksen) |
---|---|
Plaats | Enschede |
Datum | 14 februari 2011 |
Vraag1
Wat is uw reactie op het wetsvoorstel? M.a.w.: Welke inhoudelijke suggestie(s) hebt u om het voorstel te verbeteren?Geef hierbij a.u.b. aan in welke hoedanigheid u uw reactie geeft (leraar, ouder, schoolleider, leerling, ambulant begeleider etc.)
Ik vind het een slecht voorstel!!! Het wordt heel zwart-wit weergegeven. Het speciaal onderwijs zou nu geld over de balk smijten, terwijl dit niet het geval is. Ik ben zelf onderwijsassistent op een cluster 4 school en ik heb het idee dat alle mensen in het speciaal onderwijs steeds meer moeten doen, voor hetzelfde geld. Er wordt van ons verwacht dat we goed onderwijs bieden, terwijl we door de onderwijsinspectie steeds meer moeten doen wat niks bijdraagt aan het daadwerkelijke onderwijs. We moeten o.a. veel uitgebreidere handelingsplannen schrijven, van zo'n 15 pagina's per kind, x 15 leerlingen! Dit moet 2 x per jaar helemaal geevalueerd worden en er moeten nieuwe doelen gesteld worden. Dit moet gewoon tussendoor of thuis, want het gaat immers niet van de onderwijs tijd af (wat ik ook niet voorstel uiteraard!!) Overuren uitbetaald krijgen is er niet bij in het onderwijs en dagen compenseren is met onze doelgroep niet te doen i.v.m. het moeite hebben met invallers voor de klas. Kortom; we moeten kwalitatief beter onderwijs bieden met steeds minder middelen! Belachelijk gewoon!!!!! Alle non-profit sectoren hebben het zwaar te verduren terwijl de profit sectoren steeds meer en meer verdienen en vragen. De zorg en het onderwijs, de basis van onze samenleving, worden totaal naar de knoppen geholpen door o.a. de minister 'het spoor' Bijsterveld! Ik stel voor dat het besluit om de boeken gratis te maken in het onderwijs, terug gedraaid word en dat geld naar het speciaal onderwijs gaat! (ook jammer om terug te moeten draaien, maar ik vind het belangrijker dat er goed onderwijs is voor de 'zwakkeren' in onze samenleving!)