Passend onderwijs

Reactie

Naam Mevr J.A.M. Erbas
Plaats Barendrecht
Datum 21 februari 2011

Vraag1

Wat is uw reactie op het wetsvoorstel? M.a.w.: Welke inhoudelijke suggestie(s) hebt u om het voorstel te verbeteren?

Geef hierbij a.u.b. aan in welke hoedanigheid u uw reactie geeft (leraar, ouder, schoolleider, leerling, ambulant begeleider etc.)
Ik ben een moeder van een zoon met ADHD en dyslexie.
Mijn zoon zit nu in groep vier van het reguliere onderwijs. Sinds groep een zijn wij bezig geweest met de aanvraag van het rugzakje. 24 oktober j.l. is het rugzakje toegekend, echter er zijn geen AB dus nu staat hij op een wachtlijst.
De school (leerkracht en IB), de logopediste en ikzelf doen heel veel om Rafael te helpen bij zijn leertaken maar zonder AB is het eigenlijk gewoon dweilen met de kraan open. Een gewone docent is niet uitgerust met vaardigheden die nodig zijn om kinderen met zulke leer- en gedragsproblemen te helpne. Hij heeft niet alleen mij zoon maar nog vijf andere kinderen met verschillende diagnoses in de klas en dan nog eens 18 "gewone" kinderen.
Voor bijzonder onderwijs kwam Rafael niet in aanmerking omdat daarvoor zijn IQ te hoog lag. Nu voelt hij zich echter de domste van de klas mdat hij met lezen niet meekomt!