Passend onderwijs
Reactie
Naam | P.W. Aalvanger |
---|---|
Plaats | Harderwijk |
Datum | 7 maart 2011 |
Vraag1
Wat is uw reactie op het wetsvoorstel? M.a.w.: Welke inhoudelijke suggestie(s) hebt u om het voorstel te verbeteren?Geef hierbij a.u.b. aan in welke hoedanigheid u uw reactie geeft (leraar, ouder, schoolleider, leerling, ambulant begeleider etc.)
Passend onderwijs is niet te realiseren met dit voorstel!! Het neven effect zal zijn dat meer kinderen thuis komen te zitten, ouders minder zeggenschap hebben, meer kinderen moeten reizen (zonder vervoersbekostiging!!), enorme toename van werkdruk van leraren en minder geod onderwijs!
Gooi niet met het badwater het kind weg! Ouders en scholen waarderen AB zeer positief! Nu al signaleer ik meer verwijzingen doordat scholen het niet zien zitten straks goede hulp te kunnen bieden, zonder de expertise van de AB en extra begeleiding voor de leerling. Verander de volgende zaken in huidige stelsel en het is haalbaar:
- vergroot de rol van de Inspectie!! Laat die beter controleren op de indicatie en besteding van de gelden!
- schakel bij een ondersteuningsaanvraag eerst een PABber van het REC in; laat deze eerst ondersteunen en inventariseren of een indicatie noodzakelijk is. Hierdoor wordt iedere aanvraag die alleen gedaan wordt om geld er al uitgehaald. Meer controle op inzet uren en plannen van de school.
- bezuinig op materialengeld! In de huidige systematiek ontvangt de leerling ieder jaar honderden euro's; Laat de school als school en niet per kind een aanvraag doen om materialengeld, geaccordeerd door de AB-er.
- Afzien van invoering van de prestatiebeloning. Dit werkt niet en we willen het niet.
- luister naar het werkvloer!! en stop de bureaucratie van besturen en samenwerkingsverbanden. Blijf zorgen voor een onafhankelijke indicering en doe dit handelingsgericht!!! Indicering naar de Samenwerkingsverbanden roept alleen nog maar meer bureaucratie op en is niet objectief.
Stop met deze bezuiniging!!!!!!