Passend onderwijs

Reactie

Naam thuis (E.A. Bakermans)
Plaats valkenswaard
Datum 8 maart 2011

Vraag1

Wat is uw reactie op het wetsvoorstel? M.a.w.: Welke inhoudelijke suggestie(s) hebt u om het voorstel te verbeteren?

Geef hierbij a.u.b. aan in welke hoedanigheid u uw reactie geeft (leraar, ouder, schoolleider, leerling, ambulant begeleider etc.)
Eefke Bakermans, moeder en persoonlijk begeleider voor mensen met autisme.

School ziet maar een klein fragment van een kind, een kind kan op school andere dingen laten zien dan thuis maar wel de zelfde behoefte hebben aan structuur en begeleiding als thuis, krijgt het die niet zal het thuis escaleren want daar voelt een kind zich thuis.
Wanneer school onze inbreng niet meer serieus hoeft te nemen en onze mening niet meer in acht hoeft te nemen hebben we wel verantwoording over onze kinderen, wij worden immers aangesproken op gedrag, maar geen zeggenschap in hoe te handelen. Dit kan niet waar zijn!!!
Daarom steun ik de actie van balans:
Onze grote zorg is, dat de samenwerking tussen de schoolbesturen binnen het samenwerkingsverband (SWV) hiermee wel wordt versterkt, maar de positie van individuele ouders en die van ouders binnen de medezeggenschapsraden daar ver achter bij blijft.
Er is in die samenwerking niet voorzien in een vanzelfsprekende samenwerking van ouders. Terwijl het gaat om hún kind, hún gezin. Hún plan zal het op de aangegeven wijze nooit worden.
Daarvoor is het nodig dat mét de ouders wordt gesproken en niet over de ouders.