Passend onderwijs
Reactie
Naam | E. Klomp |
---|---|
Plaats | Amersfoort |
Datum | 8 maart 2011 |
Vraag1
Wat is uw reactie op het wetsvoorstel? M.a.w.: Welke inhoudelijke suggestie(s) hebt u om het voorstel te verbeteren?Geef hierbij a.u.b. aan in welke hoedanigheid u uw reactie geeft (leraar, ouder, schoolleider, leerling, ambulant begeleider etc.)
Onze dochter met downsyndroom (cluster 3) zit nu in groep 2 van de gewone basisschool, ze is erg sociaal en heeft er veel vriendinnen. Dankzij het budget uit de rugzak krijgt ze een aantal uur per week individuele begeleiding waarin ze de kleutervaardigheden oefent. Dit is voor haar heel belangrijk omdat ze dingen alleen leert door veel herhalen. Zelfstandig werken is al een hele opgave voor haar.
Vanaf groep 3 moeten de kinderen in relatief korte tijd heel veel leren (lezen, schrijven, tellen) ik moet er niet aan denken dat ze dan MINDER uur extra begeleiding kan krijgen...
Is het niet mogelijk de rugzak niet in geld uit te betalen maar om extra (opgeleid) personeel in te zetten? Wellicht door de ambulante begeleiding (reactys) juist uit te breiden en hen ook de daadwerkelijke begeleiding te laten verzorgen, de uren zijn dan naar behoefte (per geval) te bepalen en beter in te zetten.