Passend onderwijs
Reactie
Naam | E.T. van der Laan |
---|---|
Plaats | Den Haag |
Datum | 7 maart 2011 |
Vraag1
Wat is uw reactie op het wetsvoorstel? M.a.w.: Welke inhoudelijke suggestie(s) hebt u om het voorstel te verbeteren?Geef hierbij a.u.b. aan in welke hoedanigheid u uw reactie geeft (leraar, ouder, schoolleider, leerling, ambulant begeleider etc.)
Vernietiging van kennis aan de ene kant (SO) waarbij die kennnis in het BaO juist weer aangewend moet worden. Hoe gemotiveerd zal een leraar BaO zijn, als hij ook nog 30 andere kinderen in de klas heeft waar die specifieke kennis niet voor nodig is? En dan voor één jaar, want daarna moet de volgende leraar zich laten bijscholen.
De zwaksten (Communicatief gehandicapten) worden getroffen. Wat is hier sociaal aan? Is het gewoon gemakkelijk? Passend onderwijs is o.k., maar zonder bezuinigingen. Ouders en leraren BaO moeten juist meer ondersteuning krijgen en dat gaat niet met bezuinigen. Er moet juist geinvesteerd worden. Kenniseconomie! Hoe kan een leerkracht de intelligentere leerlingen stimuleren als hij veel tijd kwijt is aan het begeleiden van de zorgleerlingen? Ik werk op een cluster 2-school als groepsleerkracht en remedial teacher.