REDII besluit energie vervoer kalenderjaren 2022 2030
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
Rotterdam
|
Datum
|
4 januari 2021
|
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt op de hele regeling en de toelichting reageren.
Ervaringen van het heden en het verleden. Samen op weg naar duurzame samenleving!
Dank voor de mogelijkheid om te reageren via deze internetconsultatie. U vraagt ons om advies en houdt ons een spiegel voor.
Als Heijmen groep, hebben wij duurzaamheid hoog in het vaandel staan. Ons grootste bunkerstation wat grotendeels draait op zonne-energie, een eigen biologische waterzuivering heeft en al langere tijd op al onze bunkerstations extra brandstoffilterinstallaties heeft om de motoren van onze klanten zo zuinig en probleemloos te laten draaien. Ook het leveren van biobrandstof komt bij ons in geringe mate voor. Wij ervaren dat een juiste biobrandstof voor binnenvaartmotoren enorm prijs opdrijvend is.
Als brandstofleverancier moeten wij continu afwegen wat wij kunnen doen, om onze klanten van dienst te zijn. Willen onze klanten een duurzamere bio brandstof als ze geen mogelijkheid hebben dit op de korte termijn terug te verdienen en zichzelf de markt uitprijzen?
Een visie voor de lange termijn is goed en noodzakelijk, de Green Deal die de binnenvaart afgesloten heeft is belangrijk, maar niet in ‘beton gegoten’, we moeten blijven (eva)l(u)eren. Deze internetconsulatie is daar een goed voorbeeld van, mits u onze ervaringen en adviezen ter harte neemt.
De stap, om de binnenvaart in 1 stap de gehele bioverplichting op te leggen, zoals deze nu voorgesteld wordt, is te groot en zal in de praktijk alleen maar verliezers kennen.
Wij stellen ons als Heijmen groep geheel achter het standpunt zoals NOVE verwoord heeft in haar brandbrief, die in december reeds aan het Ministerie gestuurd is.
Met vriendelijke groet,
Directie Heijmen Bunkerstations