Regeling maximum-tarieven 090x-klantenservicenummers en wijziging Nummerplan
Reactie
Naam
|
ing. R.J.T. Van Weersch
|
Plaats
|
Sweikhuizen
|
Datum
|
6 februari 2013
|
Vraag1
Zijn de voorgestelde regeling maximum-tarieven klantenservice en wijziging van het Nummerplan naar uw mening uitvoerbaar? Zonee, kunt u toelichten waarom niet en op welke punten aanpassingen in de regeling en/of Nummerplan-wijziging wenselijk zijn?
Ja, lijkt mij prima uitvoerbaar.
Vraag2
Is de voorgestelde invoeringstermijn van drie maanden voor de aangepaste tariefmelding en zes maanden voor het maximumtarief voor 090x-klantenservicenummers naar uw mening voldoende? Zonee, kunt u toelichten waarom niet en welke invoeringstermijn volgens u zou moeten worden gehanteerd?
Zeker is dat voldoende. Ik denk zelfs dat het invoeren vele sneller zou kunnen.
Vraag3
Hoe staat u tegenover het eventuele openstellen van een nieuwe, vrijwillige 09-subreeks (bijvoorbeeld 0902) voor klantenservice tegen verkeerstarief, gekoppeld aan de uitgegeven 0900-nummers? Ziet u toegevoegde waarde in een dergelijke reeks of volstaat de huidige reeks 0900? Zou u naast uw 0900-nummer het gespiegelde nummer in de eventuele nieuwe reeks in gebruik gaan nemen? (0900-abcd[efg] voor verkoop, 0902-abc[defg] voor klantenservice) Een nadere toelichting is opgenomen in het consultatiedocument.
Ik denk dat dit verwarrend werkt. Gewoon een gesproken melding als je belt, plus de verplichting van het bedrijf om eventuele kosten te vermelden in schriftelijke publicaties, zou voldoende moeten zijn.