Subsidieregeling flexibel hoger onderwijs volwassenen

Reactie

Naam Technische Universiteit Delft (J.W.M. de Kreij)
Plaats Delft
Datum 8 juli 2015

Vraag1

Zijn de subsidievoorwaarden voldoende scherp, hanteerbaar en helder verwoord?
De voorwaarden zijn helder. Toch zou ik een aanvulling willen hebben. Deelnemers vanuit het tweede kans onderwijs zoeken opleidngen met EC punten. Deelnemers voor Professional education onderwijs zoeken verbreding en verdieping; maar wel de hoogste kwaliteit. Voor hen zijn ECU's voldende. Ik wil graag met u over dit soort onderwijs in overleg treden.

Vraag2

Is voldoende helder wat in het activiteitenplan t.b.v. de subsidieaanvraag moet worden beschreven? Biedt bijlage A voldoende ruimte voor het ‘eigen verhaal’ van de aanvrager(s)?
Volkomen duidelijk en uitvoerbaar.

Vraag3

Zijn de beoordelingsmaatstaven voldoende scherp, hanteerbaar en helder geformuleerd
Duidelijk en scherp. Maar ook hier zie ik maatstaven en termen vanuit het reguliere 1e fase onderwijs en niet beschreven naar de geheel andere doelgroep: Volwassenen die na hun werk deeltijd en duaal Professional education onderwijs volgen.

Vraag4

Zijn er onderdelen in de regeling die nadere toelichting behoeven, wat is nu niet voldoende helder toegelicht?
Ik zou graag met u in contact komen over deze geheel andere doelgroep bekeken vanuit de levens en studiecyclus: Tieners, Studerend in opleiding, Alleenstaande starter, Alleenstaande carière, Samenwonende carière, Gezin met jonge kinderen, Gezin met tieners, Jung empty nesters, Older Empty nesters en gepensioneerden. Allen met andere leer en werkstijlen, andere leerbehoefen en leermotivatie.
De nadruk ligt ook zeker op andere leerbehoefte. Jong: ik moet het zelf leren want ik weet nog niets. Ouder: Ik moet het leren voor mijn werk en de verbetering of innovatie van mijn werkzaamheden/taken.

Bijlage