Wijziging Wet Rijonderricht Motorvoertuigen 1993
Reactie
Naam
|
autorijschool (Dhr E.W. Eijlander)
|
Plaats
|
Ridderkerk
|
Datum
|
25 mei 2014
|
Vraag1
Wat vind u van de wijzigingen in de Wet Rijonderricht Motorvoertuigen 1993 en onderliggende regelgeving Besluit Rijonderricht Motorvoertuigen 2009 en Regeling Rijonderricht Motorvoertuigen 2009?
De wijziging toendertijd was een slecht besluit. Een instructeur heeft een diploma gehaald en heeft een behoorlijke investering gemaakt on rijinsructeur te worden. Hij/Zij geven rijonderricht volgens de toen geldende voorwaarden. Dat deze veranderen door verloop van tijd is aan de instructeur om deze bij te houden. Hier is in mijn ogen een thoeretische bijscholing noodzakelijk. Echter het gaat mij te ver om ook een praktische toets af te leggen die voldoende moet zijn. Een examinator van het IBKI controleerd of een rijinstructeur volgens onderwijskundig model les geeft.
IBKI gaat volledig voorbij aan de leerling. Met wat voor leerling heeft de instructeur te maken. hoe breng ik de stof over enz.
Het toetsen van bekwaamheid van de instructeur is gebeurt tijdens zijn/haar examen. Hij/zij heeft een diploma gehaald. Het is belachelijk voor woorden deze om de 5 jaar wederom te toetsen. Dit om de verkeersveiligheid te vergroten. Onzin, bestuurders die hun rijbewijs hebben gehaald dienen in mijn ogen elke 10 jaar een toets te doen, praktisch en theoretisch.
Wij gaan een hartchirug toch ook niet verplichten om elke 5 jaar een hartoperatie te laten uitvoeren volgens protocol!!enz.