RVV 1990 wijziging snorfiets op rijbaan
Reactie
Naam
|
J.A. Bos
|
Plaats
|
Nieuwegein
|
Datum
|
3 december 2016
|
Vraag1
Heeft u opmerkingen over de ontwerpwijziging en nota van toelichting?
De ontwerpwijziging gaat lang niet ver genoeg. Het is niet handig, om steeds kleine veranderingen door te voeren. Het kost veel te veel extra onnodig geld en inspanning, terwijl het probleem nota bene is ontstaan,
doordat er bij de toelating van die snorfietsers op het fietspad gewoonweg niet goed is nagedacht over de (vervuilende) gevolgen door die snorfiets voor de andere fietspadgebruikers.
Daarom moet de snorfietser OVERAL van het fietspad worden geweerd.
Want anders krijg je per gemeente een discussie over wat een smal fietspad is en berekent elke wegbeheerder 'drukte op het fietspad' anders. Bovendien moet de handhaving van 0 (nu) opgevoerd (!)
worden tot ten minste 75 procent. Ook moeten de sancties zwaarder
worden, zodat het niet dweilen met de kraan open wordt, zoals nu met het niet-handsfree bellen in de motorvoertuigen. Bovendien moet de wetgever de handelaren verplichten, om -net als bij de tabaksindustrie-
de producten (snorfietsen) te voorzien van deze tekst: "Deze snorfiets is tot wel 2.700 maal vervuilender dan auto’s en busjes – je zult er maar achter staan te wachten bij een verkeerslicht."