RVV 1990 wijziging snorfiets op rijbaan
Reactie
Naam
|
M Heijblok
|
Plaats
|
Amsterdam
|
Datum
|
3 januari 2017
|
Vraag1
Heeft u opmerkingen over de ontwerpwijziging en nota van toelichting?
- Juist op rustige fietspaden is er ook veel overlast, de huidige maatregel voorziet daar niet in
- Het is voor snorfietsrijders lastig om te voldoen aan de nieuwe regels (helm-op-helm-af, soms wel-soms niet, helm aan het stuur, passagier zonder helm)
- Geen duidelijkheid voor fietsers (fiets ik nu formeel op een veilig fietspad?) die dan verrast zullen worden, met meer ongelukken tot gevolg
- Helmweigeraars zullen nieuwe routes kiezen door nu nog rustige en veilige 30km/u straten
- Bewoners zullen de plaatsing van borden als verkeersbesluit aanvechten
- Helmweigeraars zullen af en toe wel een stukje rijbaan of fietspad moeten
meepakken (op kruisingen en bij bruggen) met grote onveiligheid tot
gevolg
- Snorscooters zullen misbruik maken van de onduidelijkheid door zich voor