RVV 1990 wijziging snorfiets op rijbaan
Reactie
Naam
|
R.W. Smals
|
Plaats
|
Amsterdam
|
Datum
|
18 november 2016
|
Vraag1
Heeft u opmerkingen over de ontwerpwijziging en nota van toelichting?
Ik fiets dagelijks door heel A'dam en op alle fietspaden wringt het tussen fietsers en gevaarlijk en asociaal rijdende, bij het minste of geringste toeterende en scheldende scooterrijders. Vergelijk het met bumperkleven (al hoor je in de auto niet dat er voor de zoveelste keer ‘kankerlijer’ naar je hoofd geslingerd wordt). Uiteraard gedragen niet alle scooterrijders zich zo, maar van de tienduizenden scooterrijders in de Amsterdamse binnenstad, velen wel. Een versnipperd beleid gaat natuurlijk niet werken. Nu al rijden helmscooters op het fietspad en helmlozen op de weg als ze daar zin in hebben. Wordt totaal niet tegen opgetreden, en wordt op deze manier niet te handhaven. Ik heb het bovendien helemaal gehad met de vreselijk bittere stank en giftige fijnstof die je bij elke inademing binnenkrijgt als er 1 benzinescooter (ver) voor je rijdt, laat staan bij 5 of 6 (gebeurt continu want ze halen altijd in want rijden allemaal overal te hard). Dat nog veel grotere probleem kan het weren van scooters op alle fietspaden niet oplossen zoals een totaalverbod op benzine-scooters in de binnenstad of een verplichte roetfilter voor elke 2- en 4-takt dat zou doen, maar wat zou het al fijn zijn als fietsen op FIETSpaden weer zou zijn zoals het tot een jaar of 10 geleden, vóór de grote scooterplaag, was. Geef Amsterdam aub de ruimte voor helder beleid dat werkt.
Bijlage