RVV 1990 wijziging snorfiets op rijbaan
Reactie
Naam
|
Maikel Kelder
|
Plaats
|
Amsterdam
|
Datum
|
10 november 2016
|
Vraag1
Heeft u opmerkingen over de ontwerpwijziging en nota van toelichting?
Geachte,
Bij het verbannen van de snorfiets van het fietspad naar de rijbaan zullen er levensgevaarlijke situaties ontstaan. De gemiddelde auto rijd 50 a 60 km/u en daar rijden de brommers naast. Met het toevoegen van snorfietsen die slechts 25 km/u rijden ontstaat er chaos.
De wegen in Amsterdam zijn al krap, de weg heeft veel putdeksels en vergeet de voetgangers en fietsers niet, ja, het is druk en er gebeuren ongelukken. Echter een snorfiets die een fiets raakt, is wat anders dan een auto die een snorfiets aanrijd, met 30 a 40 km/u verschil.
Een snorfiets bestaat OMDAT je geen helm hoeft te dragen en omdat mensen zich veilig voelen op het fietspad.
Mijn moeder zal echter nooit op de weg willen rijden in Amsterdam op een snorfiets en ik denk dat niemand dat wilt, met of zonder helm, een helm beschermt alleen maar je hoofd niet de rest van je lichaam, daarom zou het een verkeerd besluit zijn om deze consultatie door te voeren.