RVV 1990 wijziging snorfiets op rijbaan

Reactie

Naam L.A.M. Tatò
Plaats Amsterdam
Datum 27 november 2016

Vraag1

Heeft u opmerkingen over de ontwerpwijziging en nota van toelichting?
Ik ben een vrouw van 56 jaar en heb sinds 5 jaar een snorscooter en heb deze gekocht omdat ik, door fysieke problemen, niet meer kon fietsen. Mijn 4-takt brommer is niet opgevoerd en als hij koud is gaat hij niet harder dan ± 15 km. Ik word vaak ingehaald door jonge mensen op een gewone fiets, door mensen op een racefiets en op elektrische fietsen. Als ik met die snelheid op de 'gewone' weg moet rijden ga ik autoverkeer ophouden, dat zal tot irritatie leiden.
Ook ik heb last van te hard rijdende scooters, maar meer nog van fietsers die zelf onveilige situaties veroorzaken door gebruik van mobiele telefoons, te hard fietsen, tegen verkeer in rijden, koptelefoon, en in veel gevallen een totaal negeren van de verkeersregels.
Het is jammer dat de fietslobby de overhand heeft in deze discussie en dat de belangen van de snorscooter geen rol meer spelen.
Het overgrote deel van de snorscooter berijders is tegenwoordig 50 plus en heeft deze niet opgevoerd. Ik vrees dat als ik naar de gewone weg moet, ik zal overstappen naar een invalidenwagen, onder andere voor mijn eigen veiligheid. Ik zou dat jammer vinden, deze nemen veel meer plaats in.
Ik denk dat er veel meer mensen zijn die een snorscooter hebben gekocht omdat ze fysieke problemen hebben.