RVV 1990 wijziging snorfiets op rijbaan

Reactie

Naam De heer B Bouzit
Plaats Amsterdam
Datum 16 december 2016

Vraag1

Heeft u opmerkingen over de ontwerpwijziging en nota van toelichting?
Hoe kun je ervoor zorgen dat een wegbeheerder zich niet laat leiden tot het demoniseren van een groep weggebruikers waardoor de veiligheid in het geding komt. De situatie die nu gecreëerd word is niet goed voor de eindgebruikers en dan heb ik het over de automobilisten en snorfietsen.
Auto,s rijden op veel plekken in Amsterdam harder als 50 km per uur en dat rijmt niet met de snelheid die de meeste snorfietsen halen van 30 km. In plaats van de wegbeheerder te laten bepalen waar wel of niet op een autoweg gereden mag worden moet er beter gehandhaafd worden. Fietspaden moeten en kunnen verbreed worden en dat is een taak van de wegbeheerder die dat na laat om uit te voeren. Dat de landelijke overheid wordt overgehaald om regelgeving te wijzigen zodat wegbeheerder hun plannen kan doorvoeren is schadelijk voor alle eindgebruikers. Het is wachten tot de eerste ongelukken gebeuren in een drukke stad als Amsterdam.