RVV 1990 wijziging snorfiets op rijbaan

Reactie

Naam J.J.M. Uitermark
Plaats Amsterdam
Datum 27 december 2016

Vraag1

Heeft u opmerkingen over de ontwerpwijziging en nota van toelichting?
Alleen duidelijkheid werkt.

Op minder drukke fietspaden krijgen de scooters nog meer de kans om te scheuren dan op drukke fietspaden. Ze rijden zeker twee keer zo hard als de gemiddelde fietser. Scooters zijn gevaarlijk door massa, snelheid en overmoed. Ze moeten daarom consequent van fietspaden geweerd worden. Alleen een duidelijke maatregel is kansrijk en makkelijk te handhaven. Van de handhavers moeten we het so wie so niet hebben. Zij hebben dit gedrocht - een snorfiets die verondersteld wordt maximaal 25 km te rijden en consequent harder rijdt - geschapen en getolereerd. Het beste kan de snorfiets helemaal verboden worden. Wanneer dat niet gebeurt en snorfietsen op fietspaden verboden worden, kan bij een botsing met een snorfiets de hulp van de verzekering ingeroepen worden en degene die de wet overtreedt voor schade aansprakelijk worden gesteld.