RVV 1990 wijziging snorfiets op rijbaan

Reactie

Naam Stichting Stad en Verkeer / Town&Traffic (Ir. ing. B. Bach)
Plaats Bloemendaal
Datum 19 december 2016

Vraag1

Heeft u opmerkingen over de ontwerpwijziging en nota van toelichting?
Essentieel bij verkeersveiligheid is het verschil in snelheid, masse en beschermende hardware bij de verschillende voertuigen en verkeersdeelnemers.
Bij te grote verschillen geeft ontmenging zicht op minder leed & letsel.

De AMvB stelt m.i. ten onrecht voor allee zeer drukke fietspaden te verbieden terrein voor snorscooters. Het is verwarrend = onveilig dat snorfietsers op sommige fietspaden wel zouden mogen rijden. Dat soms wel, soms niet de snorscooter op het fietspad is te handhaven. moeilijk
Dat is onduidelijk voor snorfietsers, fietsers én autoverkeer.

Vanuit het gevaar bij snelheidsverschil horen eBikes afgesteld op max. 25 km/u behoren nadrukkelijk op het fietspad.