RVV 1990 wijziging snorfiets op rijbaan

Reactie

Naam Ir. ing. FJM Vermin
Plaats Bennekom
Datum 9 december 2016

Vraag1

Heeft u opmerkingen over de ontwerpwijziging en nota van toelichting?
Geachte heer/mevrouw,

Ik ben tegen deze wetswijziging. Het is natuurlijk levensgevaarlijk om 25 km voertuigen tussen de 50 km voertuigen te laten rijden.Tevens is het bijzonder dat de stad Amsterdam als argument gebruikt dat deze voertuigen allemaal te hard rijden en dus niet op het fietspad moeten rijden. Tenslotte als iedereen door rood rijdt halen ze toch ook niet het verkeerslicht weg. Handhaving is de oplossing, en niet alleen voor snorfietsen maar ook voor fietsers. Tevens zullen vele nu kiezen voor de auto en zal het dus nog drukker worden in Amsterdam.

De snorfiets hoort op het fietspad en wel met een snelheid van max. 25 km/h. Om hiervoor zorg te dragen moet de politie gaan handhaven op een strenge manier. M.a.w. rijdt het voertuig te hard, kenteken in beslagnemen want het voertuig voldoet niet meer aan de type goedkeuring.

Indien de snorfiets van het fietspad af moet, dan zijn de elektrische trapondersteunde fietsen de volgende. Daar zijn namelijk ook al opvoersets voor te koop. Moeten die dan ook met een helm op de weg gaan rijden als de politie niet wil handhaven?

Met vriendelijke groet,
Frank Vermin
0318-511251