RVV 1990 wijziging snorfiets op rijbaan

Reactie

Naam EI van der Baan
Plaats Amsterdam
Datum 22 december 2016

Vraag1

Heeft u opmerkingen over de ontwerpwijziging en nota van toelichting?
Naar mijn idee is het een niet uitvoerbaar en onrealistisch plan. Snorfietsen zijn bijna allemaal opgevoerd en rijden gemiddeld harder dan 25km/u. Het wisselen van fietspad naar rijbaan is onduidelijk voor alle weggebruikers, kost veel geld kwa bewegwijzering en handhaving. Als het al gehandhaafd kan worden. Snorfietsers zijn ook op rustige fietspaden een kwelling voor fietsers, misschien juist wel omdat ze dan nog harder kunnen rijden. Zelf ben ik 2x aangereden (ik op fiets)door een snorfietser op het fietspad langs de Wibautstraat, niet het drukste fietspad van Amsterdam.
Veel praktischer, duidelijker en beter te handhaven is een snorfiets verbod op fietspaden binnen de hele ring. Dan weet iedereen waar hij/zij aan toe is en is het bovendien beter te handhaven.
Verplicht iedere snorfietser tot het dragen van een helm, waar hij ook rijdt, dan komen er vanzelf minder.
Nog veeeeel beter: Schaf het fenomeen snorfietsen af. Ze zijn erg vervuilend met hun afgeknepen motoren, zeer irritant in hun rijgedrag en daarmee een gevaar op de fietspaden. Bovendien maken ze irritant veel lawaai.