RVV 1990 wijziging snorfiets op rijbaan
Reactie
Naam
|
D.J. van Zeeland
|
Plaats
|
Amsterdam
|
Datum
|
4 december 2016
|
Vraag1
Heeft u opmerkingen over de ontwerpwijziging en nota van toelichting?
Als het kunnen benutten van de capaciteit van het fietspad de voornaamste doelstelling is van deze wijziging, dan zou omwille van de effectiviteit overwogen moeten worden om de - in Amsterdam inderdaad veel te krappe - fietspaden exclusief te reserveren voor fietsers en hier in de handhaving grondiger op toe te zien. Dus ook niet meer op het fietspad:
- linksrijdende vuilnisophaalwagens,
- hijskranen en hoogwerkers,
- geparkeerde vrachtwagens en bestelbusjes,
- 45-kilometervoertuigen,
- betonmolens en grofvuilcontainers,
- groepen dronken toeristen,
- hardlopers en skateboarders,
- zieke duiven,
en wat men zoal nog meer aan bijzondere weggebruikers op de hoofdstedelijke fietspaden tegenkomt in een gemiddeld fietstochtje van 10 minuten.