Social Climate Fund

Reactie

Naam Anoniem
Plaats Putten
Datum 29 januari 2025

Vraag1

We vragen u te reageren op de afzonderlijke opgenomen plannen. Daarbij kunt u aangeven welke verbeteringen en suggesties u heeft. U kunt bijvoorbeeld ook aangeven of u een voorstel belangrijk vindt of juist niet. Daarnaast, willen we graag uw reactie op de volgende vragen:

1. Naar welk voorstel, of welke combinatie van meerdere voorstellen, zou het geld uit het Social Climate Fund moeten gaan? Het is belangrijk dat de voorgestelde maatregelen en investeringen voldoen aan de eisen die het Social Climate Fund stelt.
2. Heeft u nog andere ideeën die helpen om de financiële gevolgen van de energie transitie voor huishoudens met weinig inkomen te verminderen?
3. Zijn er specifieke groepen of situaties die we onvoldoende bereiken met de voorgestelde plannen? Wat zouden we daaraan kunnen doen?
4. Welke suggesties of aanbevelingen heeft u nog voor wat betreft de uitvoerbaarheid van de voorgestelde plannen? Wat zou er eventueel aangepast moeten worden aan de plannen om deze wel of beter uitvoerbaar te maken?
5. Moeten we de nadruk leggen op het verminderen van de negatieve impact op kwetsbare groepen op korte of op lange termijn?
Ik ben groot voorstander van voorstel 2c. Doorfietsroutes (voormalig fietssnelweg of flitsroutes) zijn aantoonbaar effectief gebleken met relatief weinig kosten. Veel infra hiervoor is in principe nl al aanwezig. Volg het snelwegnetwerk voor auto's maar. Enkel moet deze infra niet in gebruik vergeleken worden .et het autogebruik maar ondersteunend aan de snelwegknooppunten. Het kan dienen als route voor nooddiensten, maar activiteiten die overlast kunnen bezorgen op een plek situeren die binnen fietsafstand te berijken is zo der parkeeroverlast van autoverkeer.
Als voorbeeld het Palte theater bij Lith langs de fietssnelweg tussen Arnhem en Nijmegen. Je hoeft niet de hele route te fietsen, maar deelgebruik per fiets over korte afstand ontlast de nabij gelegen snelweg al signifikant van lokaal kort autoverkeer. Ook zij op/afritten bij elk dorp niet nodig wat slordig in/uitvoegverkeer voorkomtt, dus files. Bestudeer dat traject maar eens. Zelfs als het een dirp doorsnijd blijkt het voor de bewoners aan die autoluwe straat veel prettiger wonen. Door de lage snelheden kan de ruimte gedeeld worden met voetgangers. Alleen maar win-win-win