Subsidieregeling private laadinfrastructuur bij bedrijven
Reactie
Naam | RMN (R van Hoevelaken) |
---|---|
Plaats | Soest |
Datum | 14 maart 2024 |
Vraag1
U kunt via deze website reageren op alle onderdelen van de regeling en de toelichting. In het bijzonder zijn we geïnteresseerd in het volgende:• Verwacht u (met deze regeling) laadinfra te kunnen realiseren mede gezien de huidige situatie rondom netcongestie? Zo nee, wat zouden we kunnen doen om de regeling beter passend te maken?
• Wat zijn uw gedachten over de opgenomen maximumbedragen voor advies en realisatie van de laadinfrastructuur? M.u.v. concessiehouders.
• Sluit de gekozen vermogensindeling voor de verschillende subsidiebedragen aan op de in de praktijk te realiseren laadinfrastructuur?
• Wat zijn uw gedachten over de gestelde aanvraagverplichtingen om aan te tonen dat u als aanvrager over voldoende netcapaciteit beschikt?
De regeling zou ons zeker dat extra zetje kunnen geven voor een versnelling in de aanleg van de infrastructuur.
Wij zouden het gemiste vinden wanneer gemeenten en gemeenschappelijke regelingen binnen de afvalbranche hier geen gebruik van kunnen maken.
Boven de 22 kWh is er eigenlijk altijd een DC lader nodig met hogere aanschaf en aanleg kosten.
Het zou logischer zijn om het verschil tussen 11 t/m 22 kWh en 23 t/m 50 kWh groter te maken.