Subsidieregeling private laadinfrastructuur bij bedrijven

Reactie

Naam Cube (R Keuning)
Plaats Gorredijk
Datum 17 maart 2024

Vraag1

U kunt via deze website reageren op alle onderdelen van de regeling en de toelichting. In het bijzonder zijn we geïnteresseerd in het volgende:
• Verwacht u (met deze regeling) laadinfra te kunnen realiseren mede gezien de huidige situatie rondom netcongestie? Zo nee, wat zouden we kunnen doen om de regeling beter passend te maken?
• Wat zijn uw gedachten over de opgenomen maximumbedragen voor advies en realisatie van de laadinfrastructuur? M.u.v. concessiehouders.
• Sluit de gekozen vermogensindeling voor de verschillende subsidiebedragen aan op de in de praktijk te realiseren laadinfrastructuur?
• Wat zijn uw gedachten over de gestelde aanvraagverplichtingen om aan te tonen dat u als aanvrager over voldoende netcapaciteit beschikt?
U vraagt om tips: Om de netcongestie tegen te gaan zou het voor ondernemers beter zijn de subsidie alleen te verstrekken om voor AC Laders . DC laders zijn veelal commercieel en langs snelwegen. Er is een duidelijk gebrek aan AC laders op plaatsen waar mensen langer verblijven .Op het werk , winkelcentra, Hotels etc. Bijkomend voordeel van AC laders is minder stroomverbruik dan een DC lader daardoor veel minder last van de Netcongestie en pieken in het stroomverbruik. Dus graag deze subsidie aanwenden voor AC laders.