Subsidieregeling private laadinfrastructuur bij bedrijven
Reactie
Naam | Anoniem |
---|---|
Plaats | Groningen |
Datum | 26 maart 2024 |
Vraag1
U kunt via deze website reageren op alle onderdelen van de regeling en de toelichting. In het bijzonder zijn we geïnteresseerd in het volgende:• Verwacht u (met deze regeling) laadinfra te kunnen realiseren mede gezien de huidige situatie rondom netcongestie? Zo nee, wat zouden we kunnen doen om de regeling beter passend te maken?
• Wat zijn uw gedachten over de opgenomen maximumbedragen voor advies en realisatie van de laadinfrastructuur? M.u.v. concessiehouders.
• Sluit de gekozen vermogensindeling voor de verschillende subsidiebedragen aan op de in de praktijk te realiseren laadinfrastructuur?
• Wat zijn uw gedachten over de gestelde aanvraagverplichtingen om aan te tonen dat u als aanvrager over voldoende netcapaciteit beschikt?
Deze subsidie is erg welkom. Fijn dat het stapelbaar is met de MIA, welke maximale kaders zijn daarvoor?
Verder is het niet geheel duidelijk hoe vaak het maximale bedrag van €60.000 kan worden ingezet. Als er 1 dispenser wordt gerealiseerd met 3 laadpunten kost dat al rond de €60.000. Is het dan een aanvraag van 1 lader of kan dit meerdere keren?
Verder moet je in de aanvraag laten zien dat er ruimte is op het net. Wat als er momenteel geen capaciteit is, maar binnen de termijn van 2 jaar realisatie wel? Kan de subsidie dan alsnog niet worden aangevraagd?