Subsidieregeling private laadinfrastructuur bij bedrijven

Reactie

Naam Laadpunt Advies (B.Ed. B. Brink)
Plaats Steenwijk
Datum 5 maart 2024

Vraag1

U kunt via deze website reageren op alle onderdelen van de regeling en de toelichting. In het bijzonder zijn we geïnteresseerd in het volgende:
• Verwacht u (met deze regeling) laadinfra te kunnen realiseren mede gezien de huidige situatie rondom netcongestie? Zo nee, wat zouden we kunnen doen om de regeling beter passend te maken?
• Wat zijn uw gedachten over de opgenomen maximumbedragen voor advies en realisatie van de laadinfrastructuur? M.u.v. concessiehouders.
• Sluit de gekozen vermogensindeling voor de verschillende subsidiebedragen aan op de in de praktijk te realiseren laadinfrastructuur?
• Wat zijn uw gedachten over de gestelde aanvraagverplichtingen om aan te tonen dat u als aanvrager over voldoende netcapaciteit beschikt?
Ja, het volledig en onafhankelijk van een laadpunt fabrikant van diverse actoren is, in mijn ogen, noodzakelijk om de energietransitie te laten slagen.
Zowel uitgesproken voor- als tegenstanders poneren diverse artikelen op sociale media waarin onwaarheden staan.
Ook netcongestie wordt vaak onvolledig uitgelegd. Het laden van diverse bedrijfsauto's tijdens de daluren is geen enkel probleem. Het is wel een must dat het laadpunt "slim" is.
Overigens was ik op 28 september vorig jaar aanwezig in Delft bij de kick-of betreffende slimme laadpunten. Want was zijn slimme laadpunten? Waar staat omschreven wat slimme laadpunten zijn etc.