Subsidieregeling private laadinfrastructuur bij bedrijven

Reactie

Naam Anoniem
Plaats Bunschoten
Datum 7 maart 2024

Vraag1

U kunt via deze website reageren op alle onderdelen van de regeling en de toelichting. In het bijzonder zijn we geïnteresseerd in het volgende:
• Verwacht u (met deze regeling) laadinfra te kunnen realiseren mede gezien de huidige situatie rondom netcongestie? Zo nee, wat zouden we kunnen doen om de regeling beter passend te maken?
• Wat zijn uw gedachten over de opgenomen maximumbedragen voor advies en realisatie van de laadinfrastructuur? M.u.v. concessiehouders.
• Sluit de gekozen vermogensindeling voor de verschillende subsidiebedragen aan op de in de praktijk te realiseren laadinfrastructuur?
• Wat zijn uw gedachten over de gestelde aanvraagverplichtingen om aan te tonen dat u als aanvrager over voldoende netcapaciteit beschikt?
Alle subsidie regelingen helpen om een project m.b.t. Duurzaamheid te realiseren omdat er altijd een groot gedeelte onrendabel is als je voorop loopt.
50% subside voor het MKB is prima. Advies in eigenbeheer zou ook subsidiabel moeten zijn omdat het MKB er vaak zelf ook heel veel tijd in steekt om tot een besluit te komen. Waarom moet de ondernemer altijd alles voor niets doen.