Subsidieregeling private laadinfrastructuur bij bedrijven
Reactie
Naam | Anoniem |
---|---|
Plaats | Eindhoven |
Datum | 11 maart 2024 |
Vraag1
U kunt via deze website reageren op alle onderdelen van de regeling en de toelichting. In het bijzonder zijn we geïnteresseerd in het volgende:• Verwacht u (met deze regeling) laadinfra te kunnen realiseren mede gezien de huidige situatie rondom netcongestie? Zo nee, wat zouden we kunnen doen om de regeling beter passend te maken?
• Wat zijn uw gedachten over de opgenomen maximumbedragen voor advies en realisatie van de laadinfrastructuur? M.u.v. concessiehouders.
• Sluit de gekozen vermogensindeling voor de verschillende subsidiebedragen aan op de in de praktijk te realiseren laadinfrastructuur?
• Wat zijn uw gedachten over de gestelde aanvraagverplichtingen om aan te tonen dat u als aanvrager over voldoende netcapaciteit beschikt?
De beperkte distributiecapaciteit van onze elektriciteitsnetwerken is helaas een beperkende factor. Laadoplossingen tot 22kW (AC) zijn gemakkelijker inpasbaar en vragen een lagere investering waardoor de uitrol van laadinfra kan worden versneld. Niet-publieke laadpunten thuis en op het werk vormen verreweg het grootste deel van de toekomstige laadinfrastructuur. Je zou in de toekenning van subsidies daar een extra stimulans voor kunnen overwegen.