Subsidieregeling Waterstof in Mobiliteit
Reactie
Naam
|
Anoniem
|
Plaats
|
Almere
|
Datum
|
26 september 2023
|
Vraag1
Heeft u opmerkingen en/of suggesties bij de subsidieregeling en/of de toelichting?
Het ondersteunen van het aanbieden van waterstof is een zeer positieve zaak.
Het is echter de vraag of het niet veel te laat komt.
Door de grote ondersteuning van batterij auto's, zit Nederland nu met een gogantische kostenpost voor het daardoor noodzakelijk geworden vervangen van de infrastructuur voor de stroomvoorziening.
Deze kosten worden nu al merkbaar bij de consument in de vorm van hogere energiekosten.
Er wordt veel geargumenteerd dat de waterstofgas oplossing niet efficient is.
De efficientie is inderdaat niet erg hoog.
Maar als de impact en kosten van een batterijauto daartegen afzet,
is de waterstofgas oplossing de meest passende en onder de streep efficientste oplossing voor onze bestaande infrastructuur.
We gaan er tegen aan lopen dat er veel te snel een verzadiging gaat optreden aan batterijauto's, door de oplaad-problematiek in de vorm van capaciteits problemen (infrastructuur en beschikbare laadpunten),
waardoor waterstofgas als een parallel oplossing noodzakelijk is om op korte termijn van benzine en diesel af te kunnen stappen.