Subsidieregeling Waterstof in Mobiliteit

Reactie

Naam Anoniem
Plaats Amsterdam
Datum 30 september 2023

Vraag1

Heeft u opmerkingen en/of suggesties bij de subsidieregeling en/of de toelichting?
Er zijn een paar dingen rondom CO2 neutraal rijden die ik zou adviseren.
Allereerst zou ik op de locaties waar een stroom overschot is (Groningen e.d.) elektrisch rijden meer subsidiëren den op locaties waar stroom tekort is (randstad). Op die manier balanceer je het net/grid automatisch.
Daarnaast zou ik subsidies verlenen op de installatie van de laadpalen, ook aan huis. Op die manier is de kans veel groter dat dit veilig verloopt en dat niet de lokale huisvader maar wat aan prutst.

Hiernaast lijken jullie graag waterstof te willen subsidiëren, iets wat ik absoluut niet zou adviseren. Waterstof is een zeer gevaarlijk goed met enorme explosiegevaren en ook de auto's die er op rondrijden zijn zeer duur in onderhoud, aanschaf en eigenlijk ook gevaren op de weg evenals hun laadstations. Het is niet voor niets dat dergelijke tankstations wereldwijd overal gesloten worden, vaak al binnen enkele jaren. De waterstof kan niet goed vastgehouden worden, bevriest de oplaadpoort bij het laden enz. De oliewereld heeft dolgraag waterstof omdat dat hun laatste poging zal worden om nog enigszins financiële controle te kunnen behouden op de burgers. Iets dat niet gaat werken. Ook technisch is een waterstof niet meer dan een hybride, want in feite rijdt de auto alsnog gewoon elektrisch, de auto's zijn onnodig veel zwaarder dan bijvoorbeeld een elektrische auto.