Regeling tarieven Infrastructuur en Waterstaat ILT, 2021

Reactie

Naam Anoniem
Plaats Woerden
Datum 4 december 2020

Vraag1

Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt op alle voorgestelde wijzigingen in de onderstaande documenten.
Geachte heer/ mevrouw,
Namens KNVVL afdeling zweefvliegen (circa 3500 leden, 550 zweefvliegtuigen, 30 aangesloten clubs, één eigen CAMO en circa 200 Part 66 L houders) maak ik bezwaar tegen de kosten die de overheid in rekening brengt voor vergunningen en bewijzen van bevoegdheid onze luchtsport betreffend en zeker tegen de constante verhogingen! Wij proberen onze luchtsport (het zweefvliegen) laagdrempelig te houden, zodat jonge mensen leren verantwoordelijkheid te nemen. Velen groeien later door naar een loopbaan in de luchtvaart. Het valt ons op dat de Nederlandse Overheid in casu ILT inefficiënt is, haar zaken niet op orde heeft. Bovendien is de ILT oneindig traag met het afhandelen van aanvragen en vragen. De burger moet het maar uitzoeken, waardoor constant een trial en error proces ontstaat. Frustrerend voor de burger. Voor ILT een argument voor meer mensen, omdat men het zo druk heeft (je kan het inderdaad druk hebben met niets als je je zaken niet voor elkaar hebt). Doordat de overheid klakkeloos alle kosten kan doorrekenen is er bij de overheid/ILT ook geen enkele motivatie om zaken efficiënt en slim in te regelen. Wat verder hindert is dat de overheid zich arrogant opstelt. In plaats van in goed overleg de de sector oplossing te bedenken, die voor ons allen werken , worden we opgezadeld met iets onwerkbaars dat achter een bureau bedacht is door iemand die nog nooit een zweefvliegclub van dichtbij gezien heeft. Dus in plaats van dit signaal voor de zoveelste keer naast u neer te leggen (omdat u zich aan de wet houd), doe er eens iets mee in het belang van een goede relatie tussen overheid en burger. Voorkom dat we bij dat tarievenstelsel een zelfde smaak in de mond krijgen als bij de toeslagen affaire en de afhandeling van de aargaswinnigschade in Groningen.