Telemarketing

Reactie

Naam Dhr. S. v.d. Brink
Plaats Amsterdam
Datum 8 juli 2019

Vraag1

Het Ministerie van EZK verneemt graag uw mening over de inhoud van het conceptwetsvoorstel.
Op zich prima om misbruik van persoonlijke gegevens aan te pakken, maar na deze wetswijziging kan dus een dienstverlener (bijv. een startende ZZP'er) geen opdrachten meer werven, door via sociale media (LinkedIn in het bijzonder) relevante contactpersonen te vinden en die vervolgens telefonisch te benaderen? Maar hoe kunnen zulke dienstverlener dan nog blijven bestaan? Ik doel op integere ondernemers die incidenteel contacten persoonlijk belt; niet e.o.a. 'snelle ondernemer' die een call center inhuurt om massaal contacten telefonisch plat te spammen. Sommige eenmanszaken (bijv. externe adviseurs) leunen nu eenmaal zwaar op hun relatienetwerk en dus op het periodiek nabellen van hun relaties; zelfs die van hun vorige werkgevers indien toegestaan. Maak svp hun werk niet onmogelijk; jaag ze niet de bijstand in met deze wetswijziging!