Telemarketing
Reactie
Naam
|
Socialcall (Dhr T Bos)
|
Plaats
|
Hoofddorp
|
Datum
|
10 juli 2019
|
Vraag1
Het Ministerie van EZK verneemt graag uw mening over de inhoud van het conceptwetsvoorstel.
Wat gaat de minister hier lekker mee scoren zeg! Er wordt voor het gemak niet vermeld hoeveel dit ten koste gaat van de werk gelegenheid. Maar liefst rond de 5.000 banen, die verloren zullen gaan door deze maatregel. De callcenterbranche heeft zich de afgelopen jaren behoorlijk ontwikkelt en de kwaliteit en het niveau van de medewerkers is vele malen beter geworden dan 10 jaar geleden. Cold calling is bijna uitgestorven en vele bellen inmiddels een 'bekend' nummer uit. Als je kijkt hoeveel outbound gesprekken er dagelijks plaatsvinden en hoeveel klachten daar uit voort komen, dan is dat marginaal. Elke vorm van marketing zorgt voor irritatie of het nu op de radio is, televisie, op straat of telefonisch. Deze sector kan het nooit goed doen. Maar als we een aanbieding mislopen, omdat het gewoon niet meer gevraagd kan worden, is niemand blij. Door deze maatregel zal de irritatie zich alleen maar verplaatsen naar andere kanalen. De grote boosdoeners zijn de energie reuzen en loterijen die op veel te grote schaal al jaren zorgen voor irritatie en ongevraagde post en telefoontjes. Pak die aan en laat de bedrijven die kwaliteit heel hoog in het vaandel hebben, hun goede werk voort zetten.