Telemarketing
Reactie
Naam
|
Dhr. MWM Lageveen
|
Plaats
|
Amsterdam
|
Datum
|
17 juli 2019
|
Vraag1
Het Ministerie van EZK verneemt graag uw mening over de inhoud van het conceptwetsvoorstel.
Dit veelbesproken onderwerp kent vele kanten; en alhoewel de irritatie van meermaals ongevraagd door onbekende nummers gebeld te worden voor velen herkenbaar is lijkt dit conceptwetsvoorstel wel heel kort door de bocht. Het enkel nog met bekend nummer uitbellen is hierin zeker een positieve ontwikkeling echter de concept regelgeving omtrent opt-ins is in mijn ogen te ver doorgeslagen. Vooral de impact op bestaande klantrelaties waarbij het in de nieuwe regelgeving haast onmogelijk is om hieraan te voldoen gaat grote invloed hebben op de markt en werkgelegenheid. Ogenschijnlijke details zoals bijvoorbeeld het ingaan van de termijn bij einde klantrelatie ipv bij aanvang hiervan om te voorkomen dat tijdens de actieve leverancier/klantrelatie periode hier al beperkingen voor gelden zijn onvoldoende bekeken en kunnen grote invloed hebben om zelfs bestaande klanten niet te mogen benaderen daar waar dit in veel gevallen juist gewenst is ook door klanten om beter op de hoogte gehouden te kunnen worden van bestaande diensten.