Telemarketing

Reactie

Naam Dhr. J.N. Seulijn
Plaats Utrecht
Datum 4 juli 2019

Vraag1

Het Ministerie van EZK verneemt graag uw mening over de inhoud van het conceptwetsvoorstel.
Er is nauwelijks enig verschil tussen commerciële bedrijven en z.g. Goede Doelen. Beide gebruiken agressieve methodes om hun omzet te verhogen. Beide hebben maling aan de privacy of vrijheid van de klant. Beide huren andere bedrijven in om klanten te benaderen. Het belangrijkste 'goede doel' is om mensen (liefst oudere mensen) zoveel mogelijk geld uit de zak te kloppen. Het gaat niet alleen om telefoontjes, maar ook om op naam gestelde post. Volledige namenbestanden, compleet met adressen, leeftijden en telefoonnummers worden gekocht of 'gehuurd' van bedrijven die ze aanbieden. Zoals ik mocht ervaren doen ook KWF (brief op naam) en Kinderpostzegels (telefoon) hieraan mee. Bij klachten wordt geen excuus aangeboden. Men vindt het blijkbaar normaal, ook dat het bel-me-niet-register brutaalweg wordt gepasseerd. Het enige dat hiertegen helpt is stoppen met schenkingen. Ik ben daar al mee begonnen. Ik juich het initiatief-wetsontwerp toe en vraag me af of het uitgebreid kan worden naar ongevraagde, op naam gestelde post.