Terugsluis vrachtwagenheffing

Reactie

Naam Anoniem
Plaats Bangkok
Datum 4 augustus 2023

Vraag1

Kunt u zich vinden in het voorliggend concept-meerjarenprogramma? En waar ziet u mogelijkheden om de wegtransportsector te helpen verduurzamen en te innoveren?
Er komen productie methoden om groene waterstof te produceren voor bij bedrijven en laadstations langs snelwegen.
Grote transportbedrijven kunnen deze installaties leasen en hun eigen vrachtwagens van H2 of elektriciteit (uit 1kg H2=33 KWh) voorzien. Dergelijke installaties zouden ook bij laadstations langs snelwegen kunnen worden geplaatst.
•Er komen accu-packs 540 KWh tegen een KWh prijs van € 70. De helft van de huidige prijzen. Onbrandbaar en zonder Lithium. Levensduur circa 10 jaar.
Waarom subsidiëren als de prijzen voor H2 en elektriciteit niet met economie verstorende energiebelasting wordt verhoogd. De energiekosten kunnen hier worden gehalveerd.
De besparing van energiekosten en goedkopere accu’s moeten stimulerend genoeg zijn om transitie te stimuleren.
Normaliter zouden eerst voldoende laadstations met snellader moeten komen.
Eenzelfde verhaal voor de binnenvaart en daar zou in 2030 volgens uitkomst extrapoleren 90% duurzaam vaten waarvan 96% op basis van 4 MWh energieopslag containers.
Een goede strategie en communicatie met perspectief werkt efficiënter.
Let op: de komende maanden worden deze waterstof installatie zonder elektrolyse en krachtige waterstof batterij-accu’s gepubliceerd met productie in 2024.
Transportbedrijven hebben het meest aan lage stabiele energiekosten en onafhankelijk.
De toekomst van energie gaat volgens mij een compleet andere wending krijgen.