Tijdelijke regeling groot onderhoud banenstelsel Schiphol 2024
Reactie
Naam | Anoniem |
---|---|
Plaats | Amstelveen |
Datum | 14 januari 2024 |
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Het ministerie vraagt uw reactie op alle onderdelen van deze tijdelijke (concept)regeling:- Gewijzigde voorkeur in baancombinaties (baanpreferentietabellen);
- Vervangende grenswaardes; en
- Vrijstelling voor het gebruik van alternatieve banen in nachtelijke periodes.
De onderliggende documenten die in deze consultatie zijn meegegeven zijn bedoeld om aan te geven hoe de regeling tot stand is gekomen.
Ik vind dat deze regeling er niet mag komen, de grens van het toelaatbare is de afgelopen jaren al ruimschoots overschreden..
In Amstelveen (en weide omgeving) is er nu altijd overlast van vliegverkeer. Niet alleen de starters en landers van de Buitenveldertbaan maar ook starters vanaf de Kaag, Aalsmeer, Zwanenburg en Oostbaan geven heel veel overlast.
Groot onderhoud betekent onmiddelijk dat de overlast nog veel en veel erger wordt, er moet dan een nog veel groter aantal vluchten over dichtbevolkt gebied worden afgevoerd terwijl het nu al teveel is.
Het wordt tijd dat er voor het belang van omwonenenden wordt gekozen in plaats van de belangen van Schiphol. Groot onderhoud is al ver van te voren bekend, verminder het aantal vluchten maar in de periode van onderhoud.
Daarnaast zou het prettig zijn als het geluid gemeten wordt in plaats van berekend door een onafhankelijke instantie. Schiphol geeft nu al veel meer overlast in een veel groter gebied dan nu wordt berekend.
Tot slot is het wrang te moeten constateren dat de leefomgeving verpest wordt voor het verwerken van miljoenen overstappers en pretvluchten naar economisch onbelangrijke bestemmingen. Als het aantal vluchten beperkt wordt tot vluchten die echt iets toevoegen aan de Nederlandse economie dan zouden we deze discussie nu niet hebben. Best treurig eigenlijk..