Tijdelijke regeling groot onderhoud banenstelsel Schiphol 2024

Reactie

Naam Anoniem
Plaats Uithoorn
Datum 16 januari 2024

Vraag1

Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Het ministerie vraagt uw reactie op alle onderdelen van deze tijdelijke (concept)regeling:
- Gewijzigde voorkeur in baancombinaties (baanpreferentietabellen);
- Vervangende grenswaardes; en
- Vrijstelling voor het gebruik van alternatieve banen in nachtelijke periodes.
De onderliggende documenten die in deze consultatie zijn meegegeven zijn bedoeld om aan te geven hoe de regeling tot stand is gekomen.
Hierbij laat ik weten het op alle drie onderdelen volstrekt oneens te zijn want het betekent nog meer overlast van de Aalsmeerbaan. Toen ik, bijna veertig jaar geleden, vanuit Friesland (ervaring met vliegbasis Leeuwarden) naar de Legmeer in Uithoorn ging verhuizen, heb ik mij er vooraf van gewist niet in het verlengde van een Schipholbaan te gaan wonen. Pas na de verhuizing bemerkte ik het zijdelinks effect van de secundaire Aalsmeerbaan. Het is onrechtmatig (in strijd met afspraken en wet- en regelgeving) om een secundaire baan zo zwaar te belasten, dus ik ben tegen de regeling. Al die jaren dat ik in Uithoorn woon beloven Schiphol en de Overheid de Schipholomgeving beterschap ten aanzien van de Schipholoverlast. Helaas moet ik vast stellen dat die overlast en de loop der jaren alleen maar groter en groter is geworden. Persoonlijk ervaar ik en velen met mij dit "beterschapspelletje" als één grote Schipholsoap, waarin Schiphol met de Overheid het script schrijven en de hoofdrollen spelen en de omwonenden tegen wil en dank de figuranten zijn. Dit is daarmee de zoveelste act en wordt, naar mijn ervaring, zeker vervolgd. Kinderachtig!