Tijdelijke regeling groot onderhoud banenstelsel Schiphol 2024

Reactie

Naam Mrs. L en Familie
Plaats Zevenhoven
Datum 14 januari 2024

Vraag1

Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Het ministerie vraagt uw reactie op alle onderdelen van deze tijdelijke (concept)regeling:
- Gewijzigde voorkeur in baancombinaties (baanpreferentietabellen);
- Vervangende grenswaardes; en
- Vrijstelling voor het gebruik van alternatieve banen in nachtelijke periodes.
De onderliggende documenten die in deze consultatie zijn meegegeven zijn bedoeld om aan te geven hoe de regeling tot stand is gekomen.
Zienswijze tijdelijke regeling Groot Baanonderhoud Kaagbaan, 14 januari 2024

Terugdenkend aan de periode van Groot Onderhoud van de Kaagbaan in 2019:

EEN TOTAAL ONLEEFBARE PERIODE VOOR DE OMWONENDEN, OOK VOOR MIJN GEZIN.

Extra laagvliegende KLM toestellen, vliegend op niet-bestaande routes, pal over de huizen in plaats van over de ernaast liggende weilanden. Geluidsoverschrijdingen zowel gedurende de dag als in de nacht. Na enkele uren kunnen slapen, althans als je in slaap kunt komen na zoveel herrie, volgen om 04:00uur weer vertrekkende TRANSAVIA toestellen!!! Na dit onderhoud is dit zo gebleven!!!
Daarnaast de slechte luchtkwaliteit en de uitstoot van ZeerZorgwekkendeStoffen.

U bent van plan om Schiphol voor de onderhoudsperiode 2024 een nog grotere vrijbrief te geven met nog hogere geluidsgrenzen en dus nog meer OVERLAST en derhalve TOTAAL ONACCEPTABEL.

Aankondigen dat u de BALANS wilt verbeteren met de omgeving staat haaks op deze vrijbrief.

De overlast wordt voor 100 % afgewend op de omwonenden!!!
Geen enkele poging/voorstel om Schiphol zelf ook iets in te laten leveren.

OPLOSSING
De enige redelijke oplossing is 30% minder vluchten in deze periode!
Dit aangezien de Kaagbaan een primaire baan is en het onderhoud van de Kaagbaan ook op een andere wijze, voor de omgeving veel minder overlast veroorzakende wijze, had kunnen plaatsvinden.
Voor de gemiddeld 42 vrachttoestellen per dag, zijn nog ruim vertrekmogelijkheden en ook voor het vervoer van medicijnen en andere spoedeisende vluchten.
Wellicht kan de totaal onnodige HUB gedeeltelijk of geheel verplaatst worden naar Parijs?