Tijdelijke regeling groot onderhoud banenstelsel Schiphol 2024
Reactie
Naam | Anoniem |
---|---|
Plaats | Amstelveen |
Datum | 20 december 2023 |
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Het ministerie vraagt uw reactie op alle onderdelen van deze tijdelijke (concept)regeling:- Gewijzigde voorkeur in baancombinaties (baanpreferentietabellen);
- Vervangende grenswaardes; en
- Vrijstelling voor het gebruik van alternatieve banen in nachtelijke periodes.
De onderliggende documenten die in deze consultatie zijn meegegeven zijn bedoeld om aan te geven hoe de regeling tot stand is gekomen.
Waarom komt de overheid niet eens op voor de belangen van omwonenden in plaats van weer te komen met allemaal (tijdelijke) experimenteerregelingen? Deze regelingen zorgen voor zware extra overlast bij 100.000-en burgers. De geluidsgrenzen worden enorm opgerekt en helemaal de nachtvluchten zijn ondraaglijk. Zelf wonend onder de aanvliegroute van de Buitenveldertbaan, het is onleefbaar om zoveel nachten op rij niet te kunnen slapen. Als deze regeling wordt goedgekeurd betekent dit dat de Buitenveldertbaan weken achter elkaar wordt ingezet om nachtvluchten te faciliteren, hoe kan de overheid dit rechtvaardigen? Als er één moment is om een nacht sluiting te starten is dat nu wel. Schiphol zelf wil een nacht sluiting, Amsterdam wil een nacht sluit, minister Harbers vindt een nacht sluiting een goede optie. Waarom wordt de nacht sluiting niet als experimenteerregeling aangehouden? Dan is iedereen, behalve KLM en Transavia, tevreden. Overheid pak je verantwoordelijkheid en kom op voor de belangen van omwonenden!