Tijdelijke regeling groot onderhoud banenstelsel Schiphol 2024
Reactie
Naam | A Liem |
---|---|
Plaats | Uithoorn |
Datum | 14 januari 2024 |
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Het ministerie vraagt uw reactie op alle onderdelen van deze tijdelijke (concept)regeling:- Gewijzigde voorkeur in baancombinaties (baanpreferentietabellen);
- Vervangende grenswaardes; en
- Vrijstelling voor het gebruik van alternatieve banen in nachtelijke periodes.
De onderliggende documenten die in deze consultatie zijn meegegeven zijn bedoeld om aan te geven hoe de regeling tot stand is gekomen.
Gewijzigde voorkeur in baancombinaties (baanpreferentietabellen):
Aanpassing van de baanpreferentietabellen leidt tot nog meer vluchten op de Aalsmeerbaan.
Het is tegen de afspraken (het Alders-akkoord) om dit te wijzigen zonder de omgeving te betrekken en zonder
hinderbeperkende maatregelen te treffen.
Vervangende grenswaardes:
De WHO norm is 45dB. Schiphol norm begint(!) bij 65 dB.
De huidige meeting (#25) wordt verricht op 1 KM afstand van de vliegroute!
Het stijgingsproefiel (NADP2) maakt dat vliegtuigen op ca 650 mter boven mijn huis vliegen. Dit geeft metingen van gemiddeld 75 dB met pieken van 85 dB bij Airbus 380 van Emerates die nu al dagelijks vliegen
Vrijstelling voor het gebruik van alternatieve banen in nachtelijke periodes:
Vrijstelling betekent dat er geen afweging is tussen gezondheid van omwonenden en economisch belang.
Bij laatste 'korte' onderhoud van werd Uithoorn al geconfronteerd met weken van 500 vluchten overdag/avond. DAT BETEKENT ELKE 2 MINUTEN GELUIDSOVERLAST. ERGO GEEN ENKELE RUST.