Tijdelijke regeling groot onderhoud banenstelsel Schiphol 2024
Reactie
Naam | FAW Aldershoff |
---|---|
Plaats | Nieuwkoop |
Datum | 20 december 2023 |
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Het ministerie vraagt uw reactie op alle onderdelen van deze tijdelijke (concept)regeling:- Gewijzigde voorkeur in baancombinaties (baanpreferentietabellen);
- Vervangende grenswaardes; en
- Vrijstelling voor het gebruik van alternatieve banen in nachtelijke periodes.
De onderliggende documenten die in deze consultatie zijn meegegeven zijn bedoeld om aan te geven hoe de regeling tot stand is gekomen.
Het is volstrekt onacceptabel dat een bepaald gebied nu geconfronteerd gaat worden met een toename van het aantal nachtvluchten en het aantal decibellen.
De geluidsgrenzen worden nu zodanig opgerekt dat er tot 20 (!)x meer geluidsbelasting boven deze gebieden wordt toegestaan. Het is belachelijk dat er wél zomaar geluidsgrenzen kunnen worden opgerekt, ten koste van de gezondheid en het welzijn van honderdduizenden burgers, maar dat er geen besluit is genomen om de nahchtvluchten dan maar te stoppen. En dit is al de zoveelste keer op rij, dat de Minister met het oprekken van geluidsgrenzen komt.,
Waarom wordt niet besloten tot het beperken van het aantal nachtvluchten?
Waarom staan de maatregelen die Schiphol zou treffen om hinder te beperken, niet ter inzage bij deze consultatie?
En waarom duurt de sluiting van de Kaagbaan zo lang, zonder fatsoenlijke onderbouwing?
De minister lijkt eens te meer te kiezen voor de industrie, de belangen van de sector, in plaats van de burgers!
En dat terwijl de oplossing vrij simpel lijkt: een BEPERKING van het aantal nachtvluchten.
En dus GEEN vrijstelling voor het gebruik van alternatieve banen, GEEN wijziging in baancombinatie en GEEN vervangende (hogere) grenswaarden.