Tijdelijke regeling groot onderhoud banenstelsel Schiphol 2024
Reactie
Naam | P Hutsaars |
---|---|
Plaats | Muiden |
Datum | 6 januari 2024 |
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Het ministerie vraagt uw reactie op alle onderdelen van deze tijdelijke (concept)regeling:- Gewijzigde voorkeur in baancombinaties (baanpreferentietabellen);
- Vervangende grenswaardes; en
- Vrijstelling voor het gebruik van alternatieve banen in nachtelijke periodes.
De onderliggende documenten die in deze consultatie zijn meegegeven zijn bedoeld om aan te geven hoe de regeling tot stand is gekomen.
- Waarom moet er een oprekking komen van de regels?! Een veel eenvoudigere oplossing is om simpelweg minder vluchtverkeer toe te staan gedurende de onderhoudsperiodes. Ik woon bij de buitenveldertbaan en de geluidsoverlast is nu al echt onbehoorlijk en beïnvloed hiermee mijn levensgeluk. Als de baan open is kun je in de tuin elkaar niet meer verstaan en binnen hoor je het ook erg goed, zelfs met radio aan. Het is echt heel erg verstorend, moet je nagaan als de tijden waarop geluidsoverlast mag worden veroorzaakt zo enorm wordt vergroot door bijv. In de nacht de buitenveldertbaan te gebruiken.
- als bovenstaande onverhoopt niet haalbaar is, dan vind ik dat de ontheffing per baan toegespitst moet worden. Nu is de ontheffing te vrijblijvend, als gevolg waarvan schiphol veel ruimte heeft om maar te doen wat hen het beste uitkomt tot 7 november zonder aan omwonende te denken. Dus bijvoorbeeld onderhoud aan de kaagbaan is tot 25 april - dan moet ook precies gespecificeerd worden op welke punten schiphol tot 25 april verruiming van de regels wil. En zo zou het dan per baan moeten. Nu kan schiphol tot 7 november de regels in verbrede zin toepassen. En vergeet niet dat wij ‘maar burgers’ zijn die beschermd moeten worden tegen zo’n machtige organisatie als schiphol.