Tijdelijke regeling groot onderhoud banenstelsel Schiphol 2024
Reactie
Naam | Anoniem |
---|---|
Plaats | Aalsmeer |
Datum | 25 december 2023 |
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Het ministerie vraagt uw reactie op alle onderdelen van deze tijdelijke (concept)regeling:- Gewijzigde voorkeur in baancombinaties (baanpreferentietabellen);
- Vervangende grenswaardes; en
- Vrijstelling voor het gebruik van alternatieve banen in nachtelijke periodes.
De onderliggende documenten die in deze consultatie zijn meegegeven zijn bedoeld om aan te geven hoe de regeling tot stand is gekomen.
Het is onfatsoenlijk om aan omwonenden deze vraag te stellen want dit is veel te technisch en niet goed uitgelegd. Wat betekent het concreet voor ons? Kunnen we nog slapen of genieten van de voorjaarszon in de tuin of park? Zo is participatie zinloos.
Hierbij laat ik weten het op alle drie de onderdelen volstrekt oneens te zijn, want het betekent nog meer overlast van de Aalsmeerbaan in Aalsmeer Nieuw-Oosteinde. De dag is al één groot piek moment, waardoor wij in Aalsmeer Nieuw-Oosteinde van 7.00u tot 22.30u elke 1,5 minuut 80 decibel plus vergif te verduren hebben. En tijdens piekmomenten wordt de zogenaamde secundaire baan al meer gebruikt dan de primaire Kaagbaan. Het is onrechtmatig (in strijd met afspraken en wet- en regelgeving) om een secundaire baan zo zwaar te belasten.
Dus ik ben tegen alle drie de onderdelen van de regeling.