Tijdelijke regeling groot onderhoud banenstelsel Schiphol 2024
Reactie
Naam | M.J. ter Steege |
---|---|
Plaats | ter Aar |
Datum | 15 januari 2024 |
Vraag1
Hebt u vragen of opmerkingen? U kunt via deze website reageren op de regeling en de bijbehorende toelichting. Het ministerie vraagt uw reactie op alle onderdelen van deze tijdelijke (concept)regeling:- Gewijzigde voorkeur in baancombinaties (baanpreferentietabellen);
- Vervangende grenswaardes; en
- Vrijstelling voor het gebruik van alternatieve banen in nachtelijke periodes.
De onderliggende documenten die in deze consultatie zijn meegegeven zijn bedoeld om aan te geven hoe de regeling tot stand is gekomen.
Bij deze mijn opmerkingen:
Gewijzigde voorkeur in baancombinaties mogen niet zoals u het voorstelt, want het maximaal aantal vluchten van 410.000 mag niet worden overschreden. Dat is een rechterlijk besluit, daar kunt u niet omheen. Heeft u zich weleens afgevraagd hoe het komt, dat steeds meer mensen het vertrouwen in de politiek verliezen? Omdat u probeert een rechterlijk besluit te omzeilen. En waarom hebben we wetten? Die zijn er om je aan te houden, als ministerie heeft u een voorbeeldfunctie. Ik weet niet wat voor voorbeeld uw ministerie in gedachten heeft, maar het lijkt erop dat u de bevolking duidelijk wilt maken, dat zij zich niet aan de wet hoeft te houden, want dat doet u ook niet met de zoveelste regeling. Dit werkt extremisme in de hand, denk nog maar eens goed na, voor u een beslissing neemt over deze onwettige regeling.
Vervangende grenswaarden zijn ONBESPREEKBAAR! De lucht is al te veel vervuild. Daar hoeven geen giftige stoffen bij. Daarnaast maken de zogenaamde stillere vliegtuigen tijdens het landen juist veel meer lawaai met die hoge super irritante giergeluiden. Dus moeten deze extra decibellen meegenomen worden in de meetgegevens.
Vrijstelling voor het gebruik van alternatieve banen in nachtelijke periodes is ONBESPREEKBAAR EN WETTELOOS! Nachten zijn er voor om te rusten en te slapen. Niet om omwonenden het leven zuur te maken. Het lijkt wel of Schiphol er nu al gebruik van maakt, want het gaat maar door met vliegen na 23.00 uur! Volgens mij is dat helemaal niet geregeld en dient uw ministerie te handhaven dat dit niet gebeurt. Het is heel gebruikelijk om dwangsommen op te leggen wanneer een bedrijf zich niet aan de wet houdt.
DE ONDERLIGGENDE DOCUMENTEN IN DEZE CONSULTATIE ZIJN JURIDISCH INCORRECT EN KUNNEN RECHTSTREEKS DE PRULLENBAK IN. U DIENT ZICH AAN DE WET TE HOUDEN, PUNT UIT!!!!!!!!!!!!!!!!